Monday, October 20, 2008

Penderitaan Hidup ?


"Kalaulah anda tidak mampu untuk menggembirakan orang lain, janganlah anda pula menambah dukanya."

Kehidupan ini bukanlah suatu jaminan, tetapi hanyalah satu peluang . Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.

Hidupku ini berubah ubah. ape yg blh aku ckp ?? ntah la.. semuanya sudah takdir..inirah Lumrah Kehidupan.. sesungguhnya, dalam kehidupan ini banyak halangan dan rintangan. semua ini trpaksa ditempuhi demi meneruskan hidup.

adakalanya, perasaan cemburu sering manghantui diri bila melihat orang lain dalam keadaan ceria. tp aku..... Tuhan sajalah yg tahu.. Hati ini, Allah je yang tahu. sedih juga mengenangkan kisah silam, sahabat sendiri telah membuang jauh diri ini, dan tidak akan maafkn diri ini dunia akhirat. apa salah diri ini.. aku inginkan kepastian. kenapa sampai begini.. Ya Allah..

ntah la.. jika difikirkn , mgkin dah takdir orang membenci begini.. membenci dunia dan akhirat. apa blh buat.. orang dah benci. menangis pun dah tak guna.. menangis pun orang xkn faham.. walauapapun, aku kena kuat, kena teruskn hidup ni. hidup yg tak tahu bila penghujung.. Moga aku akan bahgia.. Moga sahabat2ku juga akan bahagia.. ingatlah wahai sahabatku, aku tidak pernah menyimpan dendam walaupun ada yg berdendam denganku. Jujur aku katakan aku menyayangi sahabat2ku. Moga persahabatan ini terbina dengan ikatan yg kukuh.

"Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan "




No comments: